,

Audyt WCAG 2.1

Audyt WCAG 2.0

WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines) to standaryzowana instrukcja dla webmasterów sygnowana przez ONZ, opisująca metodykę dostosowywania stron internetowych do potrzeb użytkowników niepełnosprawnych. Implementacja WCAG 2.1 zasadna jest przede wszystkim w wypadku stron www organów administracji publicznej, informacyjnych i innych stanowiących ogólnodostępne źródło informacji publicznej, gdyż pozwala na niewykluczanie z grona odbiorców witryny osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Dostosowywanie stron www do standardów WCAG 2.1 przez jednostki publiczne i administracyjne wymagane jest „Ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych” z dnia 4 kwietnia 2019 r, która to ustawa zastąpiła wcześniej obowiązujące „Rozporządzenie Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności”.

 

Oferujemy
• Budowę nowych witryn zgodnych z WCAG 2.1 – ARIA – na dowolnie wybranym poziomie zgodności: A, AA lub AAA
• Dostosowywanie istniejących stron internetowych i systemów informatycznych do wymagań WCAG 2.1 – ARIA
• Audyty stron www i systemów informatycznych pod kątem zgodności z WCAG 2.1

Zgodność ze specyfikacją ONZ witryn realizowanych przez nas w standardzie WCAG 2.1 każdorazowo potwierdza wykonywany bezpłatnie audyt końcowy, z którego raport stanowi część dokumentacji powykonawczej. Wystawiana jest także pisemna deklaracja zgodności strony z WCAG 2.1 zgodnie z wymogami „Ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych”. Strony www, które uzyskują wymagany poziom zgodności mogą ponadto posługiwać się logotypem W3C informującym o zgodności z WCAG 2.1. Wzór logotypu wygląda następująco:

 

Logotyp zgodności z WCAG 2.1

Logotyp zgodności z WCAG 2.1

 

Zakres i metodyka audytów stron www pod kątem zgodności z WCAG 2.1

Część ogólna:

1. Usability
Ocena systemu nawigacji, intuicyjności dotarcia do informacji, przejrzystości i zrozumiałości treści, stosowanego nazewnictwa, użyteczności elementów graficznych, użyteczności formularzy.

2. Część techniczna
Semantyczność kodu, optymalizacja kodu, metatagi, optymalizacja tekstów, nieprzyjazne linki, kanoniczność linków, błędy linkowań wewnętrznych, błędy nagłówków, błędy opisów „alt”.

Część właściwa:

WCAG 2.1
Audyt WCAG 2.1 do poziomu zgodności AA, wymaganego „Ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych
podmiotów publicznych” z dnia 4 kwietnia 2019 r.

Cel badania:
Sprawdzenie pod kątem dostępności strony www dla użytkowników z różnymi rodzajami niepełnosprawności:
• z dysfunkcjami narządu wzroku;
• z dysfunkcjami narządu słuchu;
• z dysfunkcjami narządów: wzroku i słuchu;
• z dysfunkcjami narządu ruchu;
• dla osób mających trudności w rozumieniu i zapamiętywaniu treści.

Metodologia
1. Badanie techniczne wykonywane z użyciem m.in. następujących narzędzi:
• SortSite Web Site Testing Tool
• JAWS
• IVONA
• Espeak
• Voice Over
• Window-Eyes
• Hal
• SuperNova Proffesional

2. Badanie rzeczywistych zachowań i problemów użytkowników w witrynie www wykonywane przy udziale osób niepełnosprawnych.

Narzędzia
Badanie wykonywane przy użyciu najpopularniejszych przeglądarek internetowych dla systemów desktop: Internet Explorer 7,8,9,10,11,12 FireFox, Google Chrome, Opera, Safari oraz systemów mobilnych: Safari (system iOS – iPhone, iPad), Gecko, Mozilla 5.0 (Android, BlackBerry), IE MObile (WindowsPhone), z uwzględnieniem obsługi przez syntezatory mowy JAWS, IVONA, Espeak czytniki treści JAWS, Window-Eyes, HAL, Voice Over oraz urządzenia wejścia wyjścia.

Wyniki
Wyniki audytu i zalecenia pokontrolne zbierane są w formę raportu spełniającego wymogi „Ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych” z dnia 4 kwietnia 2019 r. oraz specyfikacji WCAG 2.1, wraz z wystawieniem deklaracji dostępności.

 

Mało informacji?

Jeśli chcecie Państwo poszerzyć wiedzę na temat samej specyfikacji WCAG, jak i audytów dostępności stron www, zapraszamy do przejrzenia sekcji naszego bloga poświęconej tym zagadnieniom.

Kliknij, aby rozszerzyć wiedzę o WCAG

 


Ostatnio edytowane: 05.06.2019 r.

SEM i SEO

SEM i SEO w Entera Studio WWW

Ponad 85 procent Internautów szukając informacji, usług, czy produktów w sieci korzysta z wyszukiwarki Google. Pozycja strony www w wynikach wyszukiwania ma zatem istotne znaczenie dla marki.

Nie ma i nie będzie jednak pewnego sposobu na pozycjonowanie w Google, bowiem sztab programistów tego koncernu nieustannie udoskonala i zmienia algorytmy wyszukiwania. Twierdzenie, że ktoś ma swoje sposoby i tajne know-how pozycjonowania jest nadużyciem. Niedopuszczane przez Google praktyki mogą narazić stronę www na całkowite usunięcie z indeksu przeglądarki. Istnieją natomiast zasady SEO, propagowane przez samo Google, dzięki którym można poprawić swoją pozycję, a wraz z upływem czasu osiągnąć pierwsze miejsca. Obecnie widoczność w sieci to w większości przypadków nie kwestia szczęścia, a efekt wytężonej pracy specjalistów:

• modyfikujemy lub budujemy od podstaw strony www tak, aby najpopularniejsze wyszukiwarki mogły je z łatwością odczytać,

• odpowiednio optymalizując kod strony, sprawiamy, że strona pojawia się wyżej, niż konkurencja w wyszukiwarkach – gwarantujemy wyniki,

• prowadzimy działania marketingowe w wyszukiwarkach, np. w Google AdWords.

Kancelaria prawna w nowej formule

Strona www Kancelarii Prawnej Spectrum

Strona www Kancelarii Radcy Prawnego Spectrum z Gdańska to przykład udanej reanimacji wizytówki www, która w naszych rękach, z tworu straszącego w internecie, stała się narzędziem marketingowym, zdobywającym kancelarii klientów.

Śmiało można powiedzieć, że pacjent trafił do Entery w stanie agonalnym i tak też dokładnie wyglądał. Witryna nie była aktualizowana od 1996 r. Tymczasem w technologiach informatycznych rok, to – mniej, więcej – tyle, co dekada w realnym świecie. Tydzień wystarczył, by nadać stronie nowoczesny, profesjonalny wygląd, zaimplementować współczesny system CMS i przygotować do pozycjonowania w Google.

Fan page dla wszystkich

Fan page WellDone na Facebooku

Często spotykamy się z pytaniami w jaki sposób założyć firmową stronę na Facebooku. Teoretycznie najpopularniejszy portal społecznościowy świata zna każdy, a obsługa konta osobistego nie sprawia szczególnych trudności. Sprawa się jednak nieco komplikuje, gdy chcemy założyć firmowy fan page. Wiele osób, zwłaszcza początkujących, nie wie jak to zrobić. Cóż, obsługa Facebooka do najbardziej intuicyjnych nie należy, jednak postaramy się Wam podpowiedzieć jak zaistnieć ze swoją firmą na tym portalu.

Aby założyć firmowy like page na Facebooku trzeba posiadać na nim profil osobisty. Czyli pierwszym krokiem jest rejestracja i zalogowanie się do serwisu. Gotowi? Zatem czas przejść pod adres http://www.facebook.com/pages/create.php. Tutaj możemy założyć fan page marki lub firmy. Wybieramy opcję „strona oficjalna”, określamy najbardziej pasujące do nas kategorie i wpisujemy nazwę nowej strony. Nad nazwą warto się chwilę zastanowić. Wprawdzie hasło „Najbardziej efektywne i niedrogie strony www” brzmi zachęcająco, jednak hasło z nazwą firmy, w naszym wypadku np. „Entera – efektywne i niedrogie strony www” sprawdzi się lepiej, gdyż pozwoli odnaleźć firmę po nazwie, co w przypadku tak dużego serwisu jak Facebook ma spore znaczenie.

To wszystko. Fan page gotowy. Teraz można wypełniać go zdjęciami i informacjami o firmie lub np. organizować konkursy. Na razie administratorem tak założonej strony jest osoba, do której profilu osobistego strona jest podpięta. Potem można dodawać kolejnych administratorów, jednak warto pamiętać, że wszelkie wpisy administracyjne na tablicy like page’a będą podpisywane nazwą strony, w naszym przykładzie „Entera – efektywne i niedrogie strony www”, a nie nazwą z kont prywatnych. Aby dostać się do zarządzania fan pagem, na swoim profilu, w prawym górnym rogu wystarczy wybrać Konto > Zarządzenie stronami.

Po uzupełnieniu fan page o wszystkie informacje warto skorzystać z funkcji „Zaproponuj znajomym” pozwalającej na wysłanie znajomym zaproszenia do „polubienia” nowej strony. Powodzenia!

Na koniec warto wspomnieć, że Facebook, w regulaminie, zabrania zakładania profilu osobowego dla firmy/marki. Do promowania marek portal oferuje strony tworzone w opisany wyżej sposób. Osobowe profile promujące firmy lub produkty są bardzo często usuwane przez administrację serwisu, jako niezgodne z regulaminem. W razie takiej akcji stracilibyśmy całą pracę włożoną w promowanie naszej marki na Facebooku.

Joomla! w suahili znaczy razem

Portal internetowy Wspólnoty Mieszkaniowej Centrum 1

Joomla! w języku suahili, znaczy razem – wspólnota. Ten CMS open source był zatem niejako naturalnym wyborem na silnik portalu dla Wspólnoty Mieszkaniowej Centrum I z Pruszcza Gdańskiego.

CMS typu open source wybrano ze względu na budżet przedsięwzięcia – finanse miały tu bowiem kluczowe znaczenie. Wspólnota Centrum I o wykonanie strony zwróciła się do Entery, gdyż znani jesteśmy w swoim mieście, z faktu, że niezależnie od tego, czy tworzymy prostą wizytówkę małej firmy, czy witrynę światowej korporacji zawsze można być pewnym naszego stuprocentowego zaangażowania. Mimo skromnego budżetu i silnika strony www opartego o licencję GNU stworzyliśmy pełnoprawny portal internetowy z trzema poziomami dostępu do zawartości, rozbudowanym forum i strefą prywatną dla użytkowników definiowanych przez administratorów.

Budujemy innowacyjny portal

Entera Studio WWW projektuje innowacyjny portal internetowy

Rozpoczynamy pracę nad wyjątkowo ciekawym projektem – dużym portalem informacyjno-społecznościowym. Obserwowanie rozwoju tego projektu będzie fascynujące, gdyż tematykę, jaką zamierza poruszać redakcja portalu można określić mianem społecznie innowacyjnej.

Naszym zadaniem jest kompleksowe zbudowanie całej platformy od strony informatycznej oraz opracowanie identyfikacji wizualno-marketingowej. Po uruchomieniu projektu nasi copywriterzy będą wspierali redakcję portalu profesjonalnymi artykułami.

Systemy informatyczne

 

Od początku naszej działalności zajmujemy się tworzeniem i wdrażaniem oprogramowania dla firm i instytucji oraz integracją systemów informatycznych, w szczególności systemów wspomagających zarządzanie i relacje z klientami CRM oraz intranetów.

Mamy także duże doświadczenie w tworzeniu systemów dla www – rezerwacyjnych, e-learningowych, prezentacyjnych, katalogowych i rejestracyjnych. W zależności od potrzeb wszystkie nasze rozwiązania mogą być stosowane jako zamknięte platformy wewnętrzne lub zintegrowane z firmową stroną www.

Projektując system informatyczny pamiętamy, że ma on dostarczyć rozwiązań realizujących specyficzne cele danej organizacji, dlatego technologię łączymy z doświadczeniem w zakresie analizy celów systemów biznesowych. Dbamy o najwyższy stopień bezpieczeństwa danych, prostotę obsługi i precyzyjne dopasowanie zastosowanych rozwiązań do potrzeb odbiorców.

Wszystkie systemy obejmujemy kompleksową opiekę techniczną i obsługą gwarancyjną indywidualnie dopasowaną do potrzeb Klienta.

Social media

 

Portale społecznościowe umożliwiają stały dialog z potencjalnymi klientami. Obecnie dobrze przygotowana firmowa strona www, nawet wysoko wypozycjonowana w Google, często już nie wystarcza do budowania pomostu relacji pomiędzy marką, a odbiorcami. Niezbędny jest ciągły kontakt, dialog, wymiana opinii i monitorowanie potrzeb użytkowników. Posiadanie konta na portalu społecznościowym lub wręcz budowanie społeczności wokół firmy, czy produktu, na własnym miniportalu lub blogu to najlepszy sposób, by dotrzeć do klientów i komunikować się z nimi na codzień.

Jednym ze skuteczniejszych sposobów promocji marki w serwisach społecznościowych – szczególnie dotyczy to Facebooka – jest również udostępnienianie różnego rodzaju aplikacji, zazwyczaj rozrywkowych, powiązanych z danym produktem, czy konkursem.

Stała, obliczona na wymierny efekt PR, obecność marki w social media wymaga jednak profesjonalnego zaplecza copywriterskiego, zapewniającego ciągły dopływ wartościowych marketingowo wpisów. Od początku działalności Entera Studio WWW budowaliśmy zespół profesjonalnych copywriterów, dlatego dziś możemy zaproponować naszym klientom kompleksowe planowanie i stałą obecność w najpopularniejszych społecznościach, a także tworzenie i obsługę social web:

• Tworzymy i prowadzimy profile na wybranych portalach społecznościowych.
• Budujemy społeczność zgromadzoną wokół firmy.
• Budujemy aplikacje dostosowane do potrzeb Klienta: od prostych quizów, do rozbudowanych gier i aplikacji użytkowych.
• Tworzymy firmowe portale społecznościowe.
• Przygotowujemy kampanie promocyjne w internecie z wykorzystaniem social media i analizą osiągniętych celów.
• Prowadzimy działania PR wspierające budowę social web: piszemy informacje prasowe, artykuły sponsorowane, dbamy o kontakt z mediami.

Projektowanie graficzne

 

Planując nową stronę www firmy warto pomyśleć o dostosowaniu pozostałych materiałów graficznych i reklamowych do zmienionej sytuacji marketingowej, tak, aby przekaz dla klientów był spójny.

Projektując ulotki, reklamy i wszelkie inne formy przekazu graficznego pamiętamy, że każdą ideę można zobrazować, ale nie każdy obraz jest idealny. Dlatego szukamy najlepszych rozwiązań, umożliwiających estetyczny i zrozumiały transfer informacji pomiędzy firmą, a odbiorcą docelowym. Kreatywna grafika wspomaga działania marketingowe każdej marki, jednak dopiero połączenie umiejętności grafika z doświadczeniem w opracowaniu treści promocyjnych przynosi wymierne rezultaty.

Projektujemy:
• prezentacje, banery i inne formy w technologii Flash,
• logotypy na potrzeby serwisów www i identyfikacji wizualnej firm,
• wizytówki i papier firmowy,
• katalogi, foldery, teczki,
• ulotki reklamowe,
• spoty reklamowe na potrzeby wyświetlaczy wielkoformatowych LED, LCD, TV itp.,
• layouty graficzne stron www.

Wszystkie materiały do druku przygotowujemy według wytycznych zamawiającego, z uwzględnieniem możliwości technicznych wybranej drukarni.

Aplikacje desktop i mobilne

Entera Studio WWW - projektowanie aplikacji mobilnych

Aplikacje dla Windows oraz na smart-zegarki, telefony komórkowe, tablety i inne urządzenia przenośne stały się równie popularne, jak strony www i inne usługi sieciowe. Mogą pełnić funkcje rozrywkowe, informacyjne lecz także być zintegrowane z funkcjami oferowanymi przez portale, sklepy i strony www. Jest to również efektywne narzędzie wspierania firmowego marketingu.

Oferujemy:

• kompleksową realizację aplikacji desktop dla systemu Windows i mobilnych dla systemów operacyjnych Android i iOS (iPhone, iPad)
• kompleksową realizację aplikacji dla Apple Watch i zegarków (smartwatch) opartych o systemy operacyjne watchOS, Tizen, WearOS
• projektowanie interfejsu użytkownika oprogramowania i oprogramowania mobilnego,
• produkcję gier na systemy Windows i mobilne,
• konsultacje i pomoc we wdrożeniu wewnętrznym lub udostępnieniu aplikacji publicznie w marketach takich jak Microsoft Store, App Store i Google Play.

 

Aplikacje dla systemu iOS

Zobacz nasze aplikacje na system iOS w App Store

Dostępne w App Store


Aplikacje Android

Zobacz nasze aplikacje na system Android w Google Play

apps_googleplay


Aplikacje Windows

Zobacz nasze aplikacje na system Windows w Microsoft Store

apps_googleplay