Strona www Kancelarii Prawnej Kopoczynski

Intro to krótka animacja odtwarzana przed otwarciem głównej strony WWW. Internauci nie lubią intra – w czasach, gdy wszystkim brakuje czasu jedynie opóźnia ono dostęp do głównej treści strony WWW. Wymagając opracowania intro do swojej nowej strony WWW, kancelaria prawna Kopoczyński adwokaci i radcowie prawni z Gdyni, postawiła przed nami – wydawałoby się – karkołomne zadanie. Drugim priorytetem strony miało być bowiem poprawienie pozycji firmy w wyszukiwarkach internetowych, głównie w Google. Oba cele tymczasem pozornie się wykluczają, gdyż Google czytając intro, podstawową część strony traktuje zazwyczaj jak treść drugorzędną.

Rozważając, jak pogodzić ogień z wodą, postanowiliśmy… myśleć jak Google. Komputery wprawdzie nie myślą, jednak wykonują określone przez programistów schematy działania. Nie inaczej jest z Google. Zatem pomyślmy: wchodzi Google na stronę i widzi efektowne, flashowe intro… Znaczy dokładnie to Google widzi jeden plik: intro.swf.
– Mam do czynienia ze stroną we flashu, nic ciekawego, idę sobie stąd – „myśli” algorytm Google.
Nieważne, że pod spodem znajduje się wartościowa, pełna treści strona WWW. U Google podobnie jak u ludzi – pierwsze wrażenie ma znaczenie.
Flash zatem odpada, ale mamy zrobić intro… A gdyby tak? – wchodzi Google na stronę i widzi ciekawą, pełną treści witrynę. Czyta, indeksuje. Wprawdzie otwiera się gdzieś ponad tą treścią jakieś okno, ale to nie ma większego znaczenia. Z ciekawości Google zajrzy w to okno: – O Swiffy! Fajnie. Czytam dalej.
Ta sama strona oglądana oczami człowieka: wchodzę na stronę, w tle widać witrynę z treścią, logo, menu, z przodu otwiera się okienko z efektowną animacją, jednak nie ukrywa strony. Nie chcę oglądać animacji – jedno kliknięcie i zniknęła, mogę czytać stronę.
Do wyjaśnienia został jeszcze tylko tajemniczy Swiffy. To nowa, będąca w fazie rozwojowej, wtyczka autorstwa Google pozwalająca konwertować animacje Flash do formatu HTML5. Dzięki temu na stronie nie ma Flasha, a sama wtyczka, jako produkt Google, tworzy przyjazne środowisko dla przeglądarki Google. Animacje konwertowane Swiffy poprawnie odtwarzają się nie tylko na komputerach, ale i na większości urządzeń mobilnych.

Portal internetowy Fundacji Herberta

Portal Fundacji Herberta to jedna z tych stron WWW, które powstają latami, po to, by trwać przez lata. We współczesnym Internecie, w którym codziennie rodzą się, by po chwili zgasnąć, tysiące stron WWW, to wartość sama w sobie.

Katarzyna Herbert, wdowa po Zbigniewie Herbercie, fundację im. męża założyła w 2010 roku. Oficjalną stronę Fundacji mieliśmy przyjemność wystartować jednak dopiero niedawno. Przez blisko dwa lata trwało opracowywanie i segregowanie treści do portalu. W błędzie byłby jednak ktoś, kto sądziłby, że to długo. Zebranie i opracowanie całej spuścizny literackiej Herberta, setek innych artykułów, publikacji, ujęć biograficznych, interpretacji, rysunków, zdjęć i wideo, opisujących poetę nie tylko od strony twórczości lecz także jako człowieka – również oczami jego znajomych i przyjaciół – nie jest zadaniem łatwym. Tym bardziej należy chylić czoła przed osobami zaangażowanymi w działalność Fundacji, które to zadanie wykonały. Przez nasze ręce przeszły wszystkie treści i inne materiały na stronę, bowiem to do nas należało przygotowanie systemu informatycznego pozwalającego użytkownikom portalu w przyjemny i łatwy sposób czytać artykuły, często zupełnie nie przystające do obecnych, internetowych „skrótowych” standardów (rekordzista liczył 60 stron Worda, dwunastopunktowym Arialem!). Już sama publikacja tych tekstów była wytężoną pracą dla kilku osób, a co mówić o ich opracowaniu… Portal Herberta udostępniony został internautom z okazji ustanowienia Międzynarodowej Nagrody Literackiej im. Herberta. Oprócz kompendium wiedzy o poecie zawiera też działy o samej Fundacji i Nagrodzie im. Herberta. Wgłębiając się w treść tej strony WWW nie sposób jednak nie odnieść wrażenia, że działy te są tylko dodatkiem do tego, co najważniejsze – życia i twórczości Herberta. Warto poczytać – polecamy.

Strona www i sklep internetowy marki Daniel Le Chocolates Belge

Kanadyjska marka Daniel Le Chocolat Belge równie mocno, jak na świeżość oraz naturalny i luksusowy smak swoich produktów stawia na elegancję i nowoczesne wzornictwo. Ta znana w USA, Kanadzie i Europie firma szczyci się tym, że jej wyroby nigdy nie zobaczą wnętrza lodówki przed tym, zanim je zjesz. Powierzono nam opracowanie nowej strony www i firmowego sklepu internetowego Daniela.

Na nowej, korporacyjnej stronie marki Daniel Le Chocolat Belge – podobnie, jak w czekoladkach Daniela – nie znajdziecie zatem żadnych sztucznych dodatków i aromatów. Jedynie czysty kod HTML5.0 i wyobraźnię grafików, w połączeniu z odrobiną przezroczystości.

Strona www firmy Awosystem

Tym razem powierzono nam zaprojektowanie strony www z systemem pobierania licencjonowanego oprogramowania, bezpłatnych i płatnych warsztatów online oraz rozbudowanego helpdesku. Zaufał nam wiodący dystrybutor profesjonalnego oprogramowania inżynierskiego i architektonicznego, AWO System.

Ważnym aspektem serwisu było bezpieczeństo systemu pobierania licencjonowanego oprogramowania oraz rozbudowany helpdesk dla użytkowników oparty o kolejkowanie zgłoszeń. Strona zawiera jeszcze wiele innych funkcji, takich, jak np. możliwość organizowania warsztatów online. Kolejne funkcjonalnośći mają być uruchamiane wraz z wypełnianiem serwisu treścią, co Klient zostawił w swojej kompetencji. System informatyczny, powiązany z wizerunkowym serwisem www jest jednak gotowy, dostępny online i tylko czeka, by go użyć.

Audyt WCAG 2.0 w Entera Studio WWW

Specyfikacją WCAG (najpierw w wersji 1.0, obecnie 2.0) zajmujemy się od dość długiego czasu. Ostatnio wokół tematu pojawiło się sporo pytań, związanych z uregulowaniami prawnymi dotyczącymi systemów teleinformatycznych wprowadzonymi w tym roku przez Radę Ministrów. Tym wpisem postaramy się przynajmniej częściowo odpowiedzieć na najważniejsze pytania.

Czym jest WCAG 2.0?
WCAG 2.0. jest instrukcją dla webdesignerów, opracowaną przez agendę Organizacji Narodów Zjednoczonych UNDP, dotyczącą dostępności stron www dla osób niepełnosprawnych z rozmaitymi dysfunkcjami. Specyfikację tę można porównać do dokumentów opisujących zasady likwidacji barier architektonicznych w urzędach, czy szkołach – opisuje, jak budować podjazdy, windy dla wózków inwalidzkich i inne udogodnienia sprawiające, że dany obiekt staje się dostępny dla osób niepełnosprawnych, jednak w odniesieniu do strony www, czy systemu informatycznego. Stronę zgodną z WCAG 2.0 powinny prawidłowo odczytywać syntezatory mowy używane przez osoby niedowidzące i niewidome, kontrasty tekstu i czcionki muszą być na tyle duże, aby stronę www mogli odczytać ludzie o słabym wzroku, a całość musi dać się obsłużyć nie tylko myszką, ale i klawiaturą oraz innymi urządzeniami wejścia-wyjścia. Numeracja 2.0 oznacza, że jest to druga, rozszerzona i poprawiona wersja dokumentu. Obecnie specyfikacja wraz z załącznikami liczy ponad 1500 stron zaleceń.

Czy każdy musi dostosowywać stronę www do wymagań WCAG 2.0?
Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności obowiązek taki mają jednostki i organy administracji publicznej oferujące ogólnodostępne systemy informatyczne.

Czy na stronach zgodnych z WCAG trzeba rezygnować z umieszczania multimediów?
Treści multimedialne można osadziać w tle lub umieścić je tak w kontencie, aby nie ograniczały nawigacji. Jeśli multimedia mają stanowić istotną część informacyjną kontentu muszą zostać przygotowane w odpowiedni sposób. Np. film, oprócz wersji ogólnej, powinien być przygotowany w wersjach z audiodeskrypcją (lektor opowiada co dzieje się na filmie) dla osób niewidzących, napisami lub tłumaczem języka migowego dla osób niesłyszących. Standardowe odtwarzacze, np. YouTube, należy dodatkowym oprogramowaniem rozszerzyć o możliwość sterowania za pomocą klawiatury.

Dlaczego w audytach zgodności strony www z WCAG 2.0 uczestniczą osoby niepełnosprawne?
Audyt WCAG 2.0 można przeprowadzić rzetelnie jedynie przy udziale osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Jest to zalecenie zawarte w specyfikacji, wynikające z faktu, że techniczne badanie strony za pomocą różnych narzędzi przeprowadzone przez osobę pełnosprawną bywa niewystarczające, gdyż inna jest percepcja np. człowieka o doskonałym wzroku, a inna osoby słabowidzącej. Strona zgodna z WCAG 2.0 wymaga testów „na żywym organizmie”.

Produktowa strona marki Bobono

Mama i dziecko – tak brzmi slogan w logo Bobono, nowej marki polskich produktów dla niemowląt, kreowanej przez jednego z najbardziej uznanych producentów dziecięcych w Polsce, skierowanej na rynki włosko, niemiecko i anglojęzyczne. My Sweet Baby zaufało naszej znajomości europejskiego rynku internetowego i powierzyło stworzenie wizerunkowej strony nowej marki.

Powstała elegancka, minimalistyczna witryna wizerunkowa prezentująca produkty i podkreślająca ich jakość. Logo, sesja zdjęciowa, krótkie opisy – czy to nie za mało? Jak dla współczesnego, wybrednego konsumenta, owszem. Jednak ta marka kierowana jest przede wszystkim do przyszłych mam i mam niemowląt. Panie w błogosławionym stanie i wczesnym okresie macierzyństwa nie mają głowy do czytania nawet najlepszych marketingowo opisów zalet produktów – zerkną, czy produkty im się podobają i… powinny zapamiętać logo. To wszystko. Strategia wynikająca nie tylko z badań, ale po prostu z obserwacji naszych towarzyszek życia i koleżanek. Strona spotkała się z ciepłym przyjęciem wśród europejskich rodziców.

Sklep internetowy Bentrods

Kanadyjska firma Bent Rods Guiding & Fishing Co. zrodziła się z pasji jej założyciela do wędkowania. Entera Studio WWW złowiono do wbudowania rozwiązania e-commerce w istniejącą już, firmową stronę www, opartą o… platformę blogową. Lubimy takie nietypowe wyzwania.

Strona www Bent Rodsa w pełni odzwierciedla pasję do łowienia ryb – to raj dla wędkarzy. My musieliśmy znaleźć odpowiedź na pytanie: jak do blogowej platformy open source wbudować ładne stylistycznie, przystosowane do potrzeb SEO i zabezpieczone na wysokim poziomie rozwiązanie e-commerce? Sposób znaleźliśmy – dołożyliśmy sklep, gdzie pasjonaci „dużej ryby” mogą kupić ręcznie wykonane produkty zapewniające udane łowy. Fakt, że łowimy internautów dla Bent Rodsa został zauważony na kanadyjskim rynku i teraz możemy mienić się specami od wbudowywania sklepów w blogi.

Strona www programu ArchlineXP

Z dumą możemy napisać, że międzynarodowy koncern softwarowy, producent jednego z najlepszych programów typu Building Information Modeller na świecie – Archline.XP – zaaprobował zaprojektowaną przez nas polską witrynę www tego oprogramowania.

Polski dystrybutor ARCHline.XP® powierzył nam stworzenie witryny www dla tego programu. Strona musiała mieć wbudowaną możliwość zabezpieczonego pobierania licencji, uczestniczenia w szkoleniach online, system rozbudowanego helpdesku dla użytkowników i prezentacje wideo. Witryna przez nas zbudowana nie tylko spełniła oczekiwania polskiego dystrybutora lecz zyskała również aprobatę głównego producenta programu Archline.XP.

Strona www z katalogiem produktów koncernu Kochs

Koncern Kochs to jeden ze światowych potentatów w produkcji majonezu, musztardy, przetworów warzywno-owocowych i oczywiście tego, z czego słynie najbardziej – chrzanu. Wcale nie chrzanimy – zaprojektowaliśmy stronę www z katalogiem produktów dla Kochsa.

Było nam po drodze, bowiem, pomimo, że Kochs jako organizacja ma wymiar korporacji, mentalnie wciąż pozostaje niewielką firmą rodzinną ze stuletnią tradycją, której motto brzmi „100 procent jakości”. Też tak uważamy. Praca nad tą stroną www była przyjemnością, pomijając nawet możliwość nieograniczonego opychania się pieczoną papryką, bowiem, pomimo, że pracowaliśmy dla międzynarodowej korporacji, postawiono przed nami wyraźne zadanie: żadnego korporacyjnego feelingu – strona www Kochsa ma jakościowo mieć poziom korporacyjny, ale wizerunkowo pozostawać stroną rodzinnej firmy z tradycjami. Zajrzyjcie i oceńcie czy się udało. Swoją drogą – próbowaliście miksu chrzanu z musem jabłkowym? Nam bardzo posmakował…

Mobilne strony www w Entera Studio WWW

Od 5 lat dostarczamy firmom i instytucjom efektywnych rozwiązań internetowych. Z okazji naszych 5 urodzin mamy przyjemność przedstawić się w nowej szacie – z nowym logo i oprawą multimedialną. Również z tej okazji, w naszej standardowej ofercie znajdziecie jedną, ale istotną z punktu widzenia e-marketingu nowość – każdą z nowo budowanych przez nas stron www, oprócz wersji dla komputerów osobistych, standardowo, bez dopłat, wyposażamy w wersje mobilne, będące natywnymi aplikacjami przeglądarkowymi dla telefonów i tabletów z systemami Android, iOS (iPhone, iPad), Blackberry oraz Windows Mobile.

Ideą powstania Entery od samego początku było dostarczanie firmom i instytucjom najwyższej jakości rozwiązań www. Ten cel przyświeca nam nadal. Internet ewoluuje, z roku na rok się zmienia, coraz bardziej podążając w kierunku rozwiązań mobilnych. Naszą ambicją jest, aby narzędzia, w które wyposażamy naszych Klientów stanowiły efektywny instrument marketingowy pozwalający budować spójne strategie internetowe, a ich istotną częścią we współczesnym internecie są rozwiązania mobilne. Chcemy, aby nasi Klienci dysponowali pełnią możliwości budowania swojej pozycji w internecie. Dlatego, wbrew standardowemu na rynku modelowi oferowania usług www zakładającemu integrację rozwiązań mobilnych za dopłatą, traktujemy je jako wartość równorzędną do realizacji projektów dla komputerów osobistych – dedykowane rozwiązania mobilne integrujemy w każdej nowej stronie www.