Technologie 3D w biznesie

Technologie 3D w biznesie
Oceń ten artykuł

Współcześnie wykorzystywane są trzy główne techniki wywoływania u widza wrażenia przestrzenności:

Technika anaglifowa polegająca na separowaniu obrazów dla prawego i lewego oka za pomocą czerwono-niebieskiego rozwarstwienia barwnego. Jest to najmniej doskonała technologia. Efekt 3D jest płytki, a kolory przekłamane, jednak technika anaglifowa wciąż może mieć zastosowanie do budowy strony www 3D. Jej największą zaletą jest bowiem brak konieczności wykorzystywania specjalnych monitorów/telewizorów 3D. Mało doskonały, niemniej jednak przestrzenny, obraz można dostrzec na dowolnym wyświetlaczu. Charakterystyczną cechą tego rozwiązania są niebiesko-czerwone, doskonale wszystkim znane okulary 3D. Anaglifowy przekaz 3D będzie zatem idealny wszędzie tam, gdzie liczą się koszty (wyprodukowanie pary okularów kosztuje dosłownie grosze), jakość ma mniejsze znaczenie, a żywot strony www 3D nie musi być długi. To wciąż najlepsze rozwiązanie w przypadku eventów, czy krótkotrwałych kampanii promocyjnych nowego produktu, do którego dołączane są okulary, a ministrona www 3D stanowi jedynie element rozrywkowy uzupełniający budowanie wizerunku marki.

Techniki kinowe – aktywna (migawkowa) i pasywna (polaryzacyjna).
Obecnie te obydwie technologie kinowe trafiają do sprzętu popularnego. Zaletą technologii aktywnych jest doskonała jakość efektu 3D. Wadą bardzo wysoki koszt okularów (kilkaset zł za sztukę) i konieczność ich ładowania, podobnie jak telefonu komórkowego. Z tego powodu jest to technologia przeznaczona głównie dla entuzjastów – np. graczy komputerowych – i może być wykorzystana jedynie w przypadku stron www 3D o ściśle określonym targecie.

Spopularyzowanie technologii 3D upatruje się w pasywnej technice polaryzacyjnej, wykorzystywanej w 90% kin. Przy zachowaniu jakości efektu 3D porównywalnej do technologii aktywnych, znacznie zredukowano bowiem koszty zakupu niezbędnego sprzętu. Obecnie oferowane monitory i odbiorniki telewizyjne wyposażone w pasywne 3D kosztują niewiele więcej, niż standardowe modele, w związku z czym firmy analityczne prognozują rychłe spopularyzowanie tej technologii do poziomu masowego. Polaryzacyjna technologia 3D wydaje się zatem najwłaściwsza do budowy stron www 3D o długim cyklu eksploatacji – ofertowych, firmowych, portali, sklepów itp.
Prawdopodobnie jako pierwsza firma na świecie mamy przyjemność zaprezentować wersję naszej strony domowej wykonanej w tej właśnie technologii.

0 odpowiedzi

Skomentuj wpis

Chcesz dołączyć do dyskusji?
Pisz śmiało!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *